VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY (VOP)
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY (VOP)
prazent.sk - platné od: 22. 8. 2025
Preambula
Vitajte na našej webovej stránke! Ďakujeme, že ste nám prejavili dôveru pri nákupe!
Ak máte akékoľvek otázky týkajúce sa týchto Všeobecných obchodných podmienok, používania webovej stránky, jednotlivých produktov, procesu nákupu alebo ak by ste s nami chceli prediskutovať svoje individuálne potreby, kontaktujte, prosím, našich zamestnancov na uvedených kontaktných údajoch!
Tiráž: údaje o poskytovateľovi služieb (predávajúci, spoločnosť)
Názov : Temco Solution Ltd.
Sídlo : 9022 Győr, ulica Ferenca Rákócziho 47. 3/2.
Poštová adresa : 9022 Győr, ulica Ferenca Rákócziho 47. 3/2.
Registračný orgán : Súd v Győri
IČO : 08-09-027135
Daňové identifikačné číslo : 25187230-2-08
Email : hello@prazent.sk
Webová stránka : http://prazent.sk
Číslo bankového účtu: HU53 12096736 01509047 00300009 SWIFT: UBRTHUHB
Podrobnosti o poskytovateľovi hostingu
Názov : Shopify Inc.
Sídlo spoločnosti : 151 O'Connor Street, prízemie Ottawa, ON K2P 2L8 Kanada
Kontakt : info@shopify.com
Webová stránka : shopify.com
Koncepty
Tovar : hnuteľný tovar ponúkaný na webovej stránke a určený na predaj na webovej stránke, vrátane tovaru obsahujúceho digitálne prvky.
Tovar obsahujúci digitálne prvky : hnuteľný tovar, ktorý obsahuje digitálny obsah alebo digitálnu službu alebo je s nimi prepojený takým spôsobom, že by tovar nemohol plniť svoje funkcie bez príslušného digitálneho obsahu alebo digitálnej služby.
Digitálny obsah : údaje vytvorené alebo poskytnuté v digitálnej forme
Zmluvné strany : Predávajúci a Kupujúci spoločne
Spotrebiteľ : fyzická osoba konajúca mimo svojej obchodnej, profesijnej alebo podnikateľskej činnosti
Spotrebiteľská zmluva : zmluva, v ktorej je jednou zo strán spotrebiteľ
Funkčnosť : schopnosť tovaru obsahujúceho digitálne prvky, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby vykonávať funkcie zodpovedajúce jeho účelu
Výrobca : výrobca Tovaru, v prípade dovážaného Tovaru dovozca, ktorý Tovar priváža na územie Európskej únie, a akákoľvek osoba, ktorá sa prezentuje ako výrobca uvedením názvu, ochrannej známky alebo iného rozlišovacieho znaku Tovaru.
Interoperabilita : schopnosť tovaru, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby obsahujúcej digitálne prvky spolupracovať s hardvérom a softvérom, ktorý sa líši od toho, s ktorým sa rovnaký typ tovaru, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby bežne používa.
Kompatibilita : schopnosť tovaru, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby obsahujúcej digitálne prvky spolupracovať bez potreby úpravy s hardvérom alebo softvérom, s ktorým sa bežne používajú tovary, digitálny obsah alebo digitálne služby rovnakého typu.
Webová stránka : táto webová stránka, ktorá slúži na uzavretie zmluvy
Zmluva : Kúpno-predajná zmluva uzatvorená medzi Predávajúcim a Kupujúcim prostredníctvom Webovej stránky a elektronickej pošty.
Trvanlivý nosič údajov : akékoľvek zariadenie, ktoré umožňuje spotrebiteľovi alebo podniku ukladať údaje adresované jemu osobne spôsobom, ktorý je prístupný v budúcnosti a po dobu zodpovedajúcu účelu údajov, a zobrazovať uložené údaje v nezmenenej forme.
Prostriedky umožňujúce komunikáciu medzi vzdialenými stranami : prostriedok vhodný na vyhotovenie zmluvného vyhlásenia v neprítomnosti strán – za účelom uzavretia zmluvy. Medzi takéto prostriedky patrí najmä formulár s adresou alebo bez adresy, štandardný list, reklama uverejnená v tlačovom produkte s objednávkovým formulárom, katalóg, telefón, fax a prostriedok umožňujúci prístup na internet.
Zmluva uzavretá na diaľku : spotrebiteľská zmluva uzavretá v rámci systému predaja na diaľku organizovaného na účely poskytovania tovaru alebo služieb podľa zmluvy bez súčasnej fyzickej prítomnosti strán, pričom na uzavretie zmluvy zmluvné strany používajú výlučne komunikačný prostriedok medzi osobami na diaľku.
Podnikateľ : osoba konajúca v rámci svojho povolania, samostatného zamestnania alebo obchodnej činnosti
Kupujúci/Vy : osoba, ktorá uzatvára zmluvu podaním ponuky na kúpu prostredníctvom webovej stránky
Predávajúci : Osoba uzatvárajúca zmluvu podaním ponuky prostredníctvom webovej stránky.
Záruka : V prípade zmlúv uzatvorených medzi spotrebiteľom a podnikateľom (ďalej len: spotrebiteľská zmluva) v súlade s Občianskym zákonníkom,
- záruka za plnenie zmluvy, ktorú podnik dobrovoľne poskytne na riadne plnenie zmluvy popri svojej zákonnej povinnosti alebo v prípade jej neexistencie, a
- povinná záruka na základe zákona
Kúpna cena : protihodnota zaplatená za Tovar a poskytnutie digitálneho obsahu.
Relevantné právne predpisy
Zmluva sa riadi ustanoveniami maďarského práva, a najmä sa uplatňujú tieto zákony:
● Zákon CLV z roku 1997 o ochrane spotrebiteľa
● Zákon CVIII z roku 2001 o určitých otázkach služieb elektronického obchodu a služieb súvisiacich s informačnou spoločnosťou
● Zákon V z roku 2013 o Občianskom zákonníku
● Vládne nariadenie 151/2003 (IX.22.) o povinnej záruke na tovar dlhodobej spotreby
● Vyhláška ministra vnútra č. 10/2024 (VI.28.) o vymedzení rozsahu trvanlivého spotrebného tovaru, na ktorý sa vzťahuje povinná záruka
● Vládne nariadenie 45/2014 (II.26.) o podrobných pravidlách zmlúv medzi spotrebiteľmi a podnikmi
● Vyhláška Ministerstva národného hospodárstva č. 19/2014 (IV.29.) o procesných pravidlách pre vybavovanie reklamácií v záruke a ručení týkajúcich sa tovaru predaného na základe zmluvy medzi spotrebiteľom a podnikateľom
● Zákon LXXVI z roku 1999 o autorských právach
● Zákon CXII z roku 2011 o práve na informačné sebaurčenie a slobode informácií
● NARIADENIE EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2018/302 z 28. februára 2018 o boji proti neodôvodnenému geografickému blokovaniu a iným formám diskriminácie na základe štátnej príslušnosti, miesta bydliska alebo miesta usadenia zákazníka na vnútornom trhu a o zmene nariadení 2006/2004/ES a (EÚ) 2017/2394 a smernice 2009/22/ES
● NARIADENIE EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov)
● Vládne nariadenie 373/2021 (VI. 30.) o podrobných pravidlách pre zmluvy medzi spotrebiteľmi a podnikmi o predaji tovaru, poskytovaní digitálneho obsahu a poskytovaní digitálnych služieb
Rozsah pôsobnosti VOP
Obsah zmluvy uzatvorenej medzi nami je určený týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len „VOP“), okrem ustanovení platných záväzných právnych predpisov. Tieto VOP teda obsahujú práva a povinnosti vás a nás, podmienky uzatvorenia zmluvy, lehoty plnenia, dodacie a platobné podmienky, pravidlá zodpovednosti a podmienky uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy.
Technické informácie potrebné na používanie webovej stránky, ktoré nie sú uvedené v týchto VOP, sú poskytované inými informáciami dostupnými na webovej stránke.
Jazyk zmluvy, forma zmluvy
Jazykom zmlúv, na ktoré sa vzťahujú tieto VOP, je maďarčina.
Zmluvy, na ktoré sa vzťahujú tieto VOP, sa nepovažujú za písomné zmluvy a Predávajúci ich neeviduje.
Elektronická faktúra
Naša spoločnosť používa elektronickú fakturáciu v súlade s § 175 zákona CXXVII z roku 2007. Prijatím týchto VOP súhlasíte s používaním elektronickej fakturácie.
Ceny
Ceny sú uvedené v EUR a zahŕňajú 27 % DPH. Nemožno vylúčiť, že Predávajúci môže ceny upraviť z dôvodov obchodnej politiky. Úprava cien sa nevzťahuje na už uzavreté zmluvy. Ak Predávajúci uviedol cenu nesprávne a bola prijatá objednávka Tovaru, ale strany ešte neuzavreli zmluvu, Predávajúci bude postupovať v súlade s klauzulou „Postup pri nesprávnej cene“ VOP.
Postup v prípade nesprávnej ceny
Za zjavne nesprávne zobrazené ceny sa považujú:
● Cena 0 EUR,
● cena znížená o zľavu, ale nesprávne uvedená v porovnaní so správnym percentom zľavy uvedeným vedľa správnej pôvodnej ceny (napr.: v prípade Produktu za 1 000 EUR je namiesto správnych 800 EUR Produkt nesprávne ponúkaný za 500 EUR, čo je znížené podľa nesprávneho výpočtu a nie podľa percenta).
Okrem vyššie uvedeného je cena, ktorá je zjavne nesprávna, cena, ktorej chybu mohol spotrebiteľ rozpoznať s pozornosťou a opatrnosťou všeobecne očakávanou v danej situácii, berúc do úvahy správanie spotrebiteľa stanovené v § 4 (1) zákona XLVII z roku 2008 o zákaze nekalých obchodných praktík.
V prípade uvedenia takejto nesprávnej ceny ponúka Predávajúci možnosť kúpy Tovaru za skutočnú cenu, na základe ktorej sa Kupujúci môže rozhodnúť, či si Tovar za skutočnú cenu objedná alebo túto možnosť nevyužije, v takom prípade medzi Zmluvnými stranami nedôjde k uzavretiu zmluvy.
Možnosti riešenia sťažností a právneho presadzovania
Spotrebiteľ môže podať reklamáciu zo záruky, záruky na výrobok alebo garancie týkajúcej sa Tovaru alebo námietku proti odstráneniu porušenia individuálneho práva alebo záujmu (sťažnosť spotrebiteľa podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa) týkajúcu sa konania, činnosti alebo opomenutia Predávajúceho alebo osoby konajúcej v záujme alebo prospech Predávajúceho priamo súvisiacej s distribúciou alebo predajom tovaru spotrebiteľom, prostredníctvom nasledujúcich kontaktných údajov a spôsobov:
● Písomne prostredníctvom nasledujúcej webovej stránky: http://temcodesignshop.hu
● Písomne prostredníctvom nasledujúcej e-mailovej adresy: temcodesignshop@gmail.com
● Písomne poštou: 9022 Győr, Rákóczi Ferenc utca 47. 3/2.
Predávajúci nie je povinný vybaviť záruku spotrebiteľa, záruku na výrobok alebo reklamáciu podľa pravidiel zákona o sťažnostiach spotrebiteľov, ale podľa osobitného predpisu.
Spotrebiteľ môže svoju sťažnosť podľa zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorou je námietka proti odstráneniu porušenia individuálneho práva alebo záujmu týkajúcej sa konania, činnosti alebo opomenutia podniku alebo osoby konajúcej v záujme alebo prospech podniku priamo súvisiacej s distribúciou alebo predajom tovaru spotrebiteľom, oznámiť podniku ústne alebo písomne - s výnimkou reklamácií zo záruky na tovar, záruky na výrobok alebo ručenia.
Predávajúci bezodkladne prešetrí ústnu reklamáciu a v prípade potreby ju odstráni . Ak spotrebiteľ nesúhlasí s vybavením reklamácie alebo ak nie je možné bezodkladné prešetrenie reklamácie, predávajúci bezodkladne zaznamená reklamáciu a svoje stanovisko k nej a v prípade ústnej reklamácie uplatnenej osobne odovzdá spotrebiteľovi jej kópiu na mieste, alebo v prípade ústnej reklamácie uplatnenej telefonicky alebo prostredníctvom iných elektronických komunikačných služieb ju zašle spotrebiteľovi najneskôr do 30 dní - v súlade s ustanoveniami týkajúcimi sa odpovede na písomnú reklamáciu - súčasne s vecnou odpoveďou. Záznam o reklamácii musí obsahovať nasledovné:
- meno, adresa alebo e-mailová adresa spotrebiteľa,
- miesto, čas a spôsob podania sťažnosti,
- podrobný popis sťažnosti spotrebiteľa, zoznam dokumentov, záznamov a iných dôkazov predložených spotrebiteľom,
- vyjadrenie podniku o jeho stanovisku k sťažnosti spotrebiteľa, ak je možné okamžité prešetrenie sťažnosti,
- podpis osoby, ktorá zapisovala zápisnicu, a – s výnimkou ústnej sťažnosti podanej telefonicky alebo prostredníctvom iných elektronických komunikačných služieb – podpis spotrebiteľa,
- miesto a čas zaznamenania zápisnice,
- v prípade ústnej sťažnosti oznámenej telefonicky alebo prostredníctvom iných elektronických komunikačných služieb jedinečné identifikačné číslo sťažnosti a
- upozornenie, že ak spotrebiteľ pri spísaní zápisnice neposkytne údaje uvedené v bodoch a. a c. alebo zápisnicu odmietne podpísať, Predávajúci pri vybavovaní ústnej reklamácie nebude rešpektovať požiadavky na odpoveď na písomné reklamácie
Ak spotrebiteľ pri ústnom podaní sťažnosti neposkytne údaje uvedené v bodoch a) a c) vyššie alebo odmietne podpísať zápisnicu, podnikateľ nie je povinný pri vybavovaní ústnej sťažnosti konať v súlade s požiadavkami na odpoveď na písomnú sťažnosť.
Predávajúci , pokiaľ priamo uplatniteľný právny akt Európskej únie neustanovuje inak, odpovie na písomnú reklamáciu písomne a prijme opatrenia na jej odôvodnenie do tridsiatich dní od jej doručenia . Predávajúci odôvodní svoje stanovisko k zamietnutiu reklamácie. V prípade zamietnutia reklamácie Predávajúci písomne informuje spotrebiteľa o tom, ktorý orgán alebo zmierovací orgán môže začať konanie o jeho reklamácii v závislosti od jej povahy. Informácie musia obsahovať aj sídlo, telefónne a internetové kontaktné údaje a poštovú adresu príslušného orgánu alebo zmierovacieho orgánu v mieste bydliska, pobytu alebo sídla spotrebiteľa a či Predávajúci urobil všeobecné vyhlásenie o podriadení sa reklamácii.
Ak Predávajúci poskytuje elektronické rozhranie alebo formulár na nahlásenie písomnej reklamácie, je povinný bezodkladne potvrdiť prijatie písomnej reklamácie na elektronickú adresu uvedenú spotrebiteľom.
Predávajúci je povinný uchovávať zápisnicu o ústnej reklamácii alebo písomnej reklamácii, ako aj kópiu vecnej odpovede na reklamáciu, tri roky a na požiadanie ich predložiť dozornému orgánu.
Ak sa prípadný spotrebiteľský spor medzi Predávajúcim a spotrebiteľom nevyrieši rokovaním, má spotrebiteľ k dispozícii nasledujúce právne prostriedky nápravy:
Postup na ochranu spotrebiteľa
Sťažnosti je možné podať orgánom na ochranu spotrebiteľa. Ak spotrebiteľ zistí porušenie svojich spotrebiteľských práv, má právo podať sťažnosť orgánu na ochranu spotrebiteľa príslušnému podľa miesta jeho bydliska. Po posúdení sťažnosti orgán rozhodne o vedení konania o ochrane spotrebiteľa. Úlohy orgánu na ochranu spotrebiteľa v prvom stupni vykonávajú úrady hlavného mesta a krajskej samosprávy príslušné podľa miesta bydliska spotrebiteľa, ich kontaktné údaje nájdete tu:
Úrad metropolitnej samosprávy Budapešti, oddelenie ochrany spotrebiteľa Adresa: 1117 Budapešť, ulica Prielle Kornélia 4/b. E-mail: beyazzatovedelem@bfkh.gov.hu Telefónne číslo: (1) 450-2598 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/budapest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly Jurisdikcia: Metropolitná oblasť Budapešti |
Úrad samosprávy okresu Pest, oddelenie ochrany spotrebiteľa Adresa: 1072 Budapešť, Nagy Diófa u.10-12. E-mail: fogyved@pest.gov.hu Telefónne číslo: 06 1 459 4843 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/pest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly Jurisdikcia: Peštianska župa |
|
|
Úrad vlády župy Bács-Kiskun Odbor ochrany spotrebiteľa Adresa: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A. Poštová adresa: 6001 Kecskemét, P.O. Box 189. E-mail: bezyaztavedelem@bacs.gov.hu Telefónne číslo: 06 76 795 710 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bacs-kiskun/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi Jurisdikcia: Bács-Kiskunská župa |
Úrad samosprávy Baranyjskej župy, oddelenie ochrany spotrebiteľa Adresa: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2. Poštová adresa: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2. E-mail: beyazzatovedelem@baranya.gov.hu Telefónne číslo: 06 72 795 398 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/baranya/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es Jurisdikcia: Župa Baranya |
|
|
Úrad vlády Békešskej župy Odbor ochrany spotrebiteľa Adresa: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4. Poštová adresa: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4. E-mail: fogyved@bekes.gov.hu Telefónne číslo: +36 66 546 150 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bekes/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi Jurisdikcia: Békéšska župa |
Úrad vlády župy Borsod-Abaúj-Zemplén Odbor ochrany spotrebiteľa Adresa: 3527 Miskolc, József Attila u 20. E-mail: bezyaztavedelem@borsod.gov.hu Telefónne číslo: 06 46 795 779 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/borsod-abauj-zemplen/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi Jurisdikcia: Boršodsko-abovsko-zemplínska župa |
|
|
Úrad vlády župy Čongrád-Csanád Odbor ochrany spotrebiteľa Adresa: 6722 Szeged, Rákócziho námestie 1. Poštová adresa: 6722 Szeged, Rákócziho námestie 1. E-mail: bezyaztavedelem@csongrad.gov.hu Telefónne číslo: 06 62 680 532 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/csongrad-csanad/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es Jurisdikcia: Čongrádsko-csanádska župa |
Úrad samosprávy župy Fejér, oddelenie ochrany spotrebiteľa Adresa: 8000 Székesfehérvár, ulica Honvéd 8. E-mail: fogyved@fejer.gov.hu Telefónne číslo: +36 22 501 751 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/fejer/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es Jurisdikcia: Župa Fejér |
|
|
Úrad vlády župy Győr-Moson-Sopron Odbor ochrany spotrebiteľa Adresa: Győr 9022, ulica Türr István. 7. E-mail: bezyaztavedelem@gyor.gov.hu Telefónne číslo: +36 96 795 950 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/gyor-moson-sopron/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es Jurisdikcia: Győr-Moson-Sopron County |
Úrad samosprávy župy Hajdú-Bihar, oddelenie ochrany spotrebiteľa Adresa: 4025 Debrecen, ulica Széchenyi 46. Poštová adresa: 4025 Debrecen, ulica Széchenyi 46. E-mail: beyazzatovedelem@hajdu.gov.hu Telefónne číslo: 06 52 533 924 Fax: 06 52 504 105 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/hajdu-bihar/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es Jurisdikcia: Hajdúsko-biharská župa |
|
|
Úrad samosprávy župy Heves, Oddelenie ochrany spotrebiteľa Adresa: 3300 Eger, Kossuth L. u. 9. Poštová adresa: 3301 Eger, P.O. Box 216. E-mail: fogyved@heves.gov.hu Telefónne číslo: 06 (36) 515-469 Fax: 06 (36) 516-040 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/heves/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi Jurisdikcia: Hevešská župa |
Úrad vlády župy Jász-Nagykun-Szolnok Odbor ochrany spotrebiteľa Adresa: 5000 Szolnok, Indóház u. 8. E-mail: jasz.fogyved@jasz.gov.hu Telefónne číslo: 56/795-165 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/jasz-nagykun-szolnok/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi Jurisdikcia: Župa Jász-Nagykun-Szolnok |
|
|
Úrad vlády okresu Komárom-Esztergom Odbor ochrany spotrebiteľa Adresa: Tatabánya 2800, ulica Bárdos László 2. E-mail: bezyaztavedelem.meff@komarom.gov.hu Telefónne číslo: (34) 309-303 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/komarom-esztergom/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es Jurisdikcia: Komárom-Esztergom County |
Úrad samosprávy župy Nógrád, Oddelenie ochrany spotrebiteľa Adresa: 3100 Salgótarján, ulica Karancs 54. E-mail: fogyved@nograd.gov.hu Telefónne číslo: 06 32 511 116 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/nograd/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi Jurisdikcia: Novohradská župa |
|
|
Úrad samosprávy župy Somogy, oddelenie ochrany spotrebiteľa Adresa: Kaposvár 7400, Ulica Vásártéri 2. E-mail: bezyaztavedelem@somogy.gov.hu Telefónne číslo: 06 82 510 868 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/somogy/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es Jurisdikcia: Župa Somogy |
Úrad vlády Szabolcs-Szatmár-Bereg Odbor ochrany spotrebiteľa Adresa: 4400 Nyíregyháza, Hatzelovo námestie 10. Poštová adresa: 4401 Nyíregyháza, P.O. Box 77. E-mail: bezyaztavedelem@szabolcs.gov.hu Telefónne číslo: 06 42 500 694 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/szabolcs-szatmar-bereg/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es Jurisdikcia: župa Szabolcs-Szatmár-Bereg |
|
|
Úrad samosprávy okresu Tolna, oddelenie ochrany spotrebiteľa Adresa: 7100 Szekszárd, námestie Kiskorzó 3. E-mail: beyazzatovedelem@tolna.gov.hu Telefónne číslo: (74) 795-385 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/tolna/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es Jurisdikcia: Tolnanský kraj |
Úrad samosprávy župy Vas, oddelenie ochrany spotrebiteľa Adresa: 9700 Szombathely, Wesselényi u. 7. Poštová adresa: 9702 Szombathely, P.O. Box 24. E-mail: bezyaztavedelem@vas.gov.hu Telefónne číslo: +36/70-705-1435 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/vas/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es Jurisdikcia: Župa Vas |
|
|
Úrad samosprávy župy Veszprém, Oddelenie ochrany spotrebiteľa Adresa: Veszprém 8200, ulica Kistó 1. Poštová adresa: 8200 Veszprém, ulica Kistó 1. E-mail: beyazzatovedelem@veszprem.gov.hu Telefónne číslo: +36 88 550 510 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/veszprem/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi Jurisdikcia: Veszprémska župa |
Úrad samosprávy Zala County, Oddelenie ochrany spotrebiteľa Adresa: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22. Poštová adresa: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22. E-mail: bezyaztavedelem.zala@zala.gov.hu Telefónne číslo: +36 92 510 530 Webová stránka: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/zala/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi Jurisdikcia: Župa Zala |
Súdne konanie
Zákazník je oprávnený uplatniť si svoj nárok vyplývajúci zo spotrebiteľského sporu na súde v občianskoprávnom konaní v súlade s ustanoveniami zákona V z roku 2013 o Občianskom zákonníku a zákona CXXX z roku 2016 o Občianskom súdnom poriadku.
Postup zmierovacej komisie
Ak je vaša spotrebiteľská sťažnosť zamietnutá, máte právo obrátiť sa na zmierovaciu komisiu príslušnú podľa vášho bydliska, miesta pobytu alebo sídla, alebo podľa toho, ktoré ste uviedli vo svojej žiadosti. Podmienkou na začatie konania pred zmierovacou komisiou je, aby sa spotrebiteľ pokúsil vyriešiť spor priamo s dotknutou spoločnosťou.
Zmierovací orgán – pokiaľ spotrebiteľ nepožiada o osobné vypočutie – uskutoční vypočutie online, bez osobnej prítomnosti, prostredníctvom elektronického zariadenia, ktoré súčasne zabezpečuje prenos zvuku a obrazu (ďalej len „online vypočutie“).
Spoločnosť je povinná spolupracovať v konaní zmierovacieho orgánu, v rámci ktorého sme povinní zaslať zmierovaciemu orgánu našu odpoveď v lehote, keď nás o to zmierovací orgán vyzve. S výnimkou uplatňovania nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES je spoločnosť povinná zabezpečiť účasť osoby oprávnenej uzavrieť zmier na pojednávaní. Splnomocnený zástupca spoločnosti na uzatvorenie zmieru sa musí zúčastniť online pojednávania. Ak spotrebiteľ požiada o osobné pojednávanie, splnomocnený zástupca spoločnosti na uzatvorenie zmieru sa musí zúčastniť pojednávania aspoň online.
Predávajúci neurobil všeobecné vyhlásenie o podriadení sa zmierovaciemu orgánu.
Viac informácií o zmierovacích komisiách nájdete tu: https://www.bekeltetes.hu
Kontaktné údaje príslušných územne príslušných zmierovacích orgánov:
Zmierovacia rada v Budapešti Sídlo: Budapešť Oblasť jurisdikcie: Budapešť Kontakt: Adresa: 1016 Budapešť, Krisztina krt. 99. 1. poschodie. 111. Poštová adresa: 1253 Budapešť, P.O. Box 10. Telefónne číslo: 06-1-488-2131 E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu Webová stránka: bekeltet.bkik.hu |
Zmierovacia rada okresu Baranya Sídlo: Pécs Oblasť jurisdikcie: okres Baranya, okres Somogy, okres Tolna Kontakt: Adresa: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36. Telefónne číslo: 06-72-507-154 E-mail: info@baranyabekeltetes.hu Webová stránka: baranyabekeltetes.hu |
|
|
Zmierovacia rada župy Borsod-Abaúj-Zemplén Sídlo: Miškolc Oblasť jurisdikcie: Boršodsko-abovsko-zemplínska župa, Heves, župa Nógrád Kontakt: Adresa: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefónne číslo: 06-46-501-091 E-mail: bekeltetes@bokik.hu Webová stránka: bekeltetes.borsodmegye.hu |
Zmierovacia rada župy Čongrád-Csanád Sídlo: Segedín Oblasť jurisdikcie: Békešská župa, Bács-Kiskunská župa, Čongrádsko-Csanádska župa Kontakt: Adresa: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefónne číslo: 06-62/549-392 E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu Webová stránka: bekeltetes-csongrad.hu |
|
|
Zmierovacia rada župy Fejér Sídlo: Székesfehérvár Oblasť jurisdikcie: župa Fejér, župa Komárom-Esztergom, župa Veszprém Kontakt: Adresa: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétáter 4-6. Telefónne číslo: 06-22-510-310 E-mail: bekeltetes@fmkik.hu Webová stránka: www.bekeltetesfejer.hu |
Zmierovacia rada župy Győr-Moson-Sopron Sídlo: Győr Oblasť jurisdikcie: župa Győr-Moson-Sopron, župa Vas, župa Zala Kontakt: Adresa: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefónne číslo: 06-96-520-217 E-mail: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu Webová stránka: bekeltetesgyőr.hu |
|
|
Zmierovacia rada župy Hajdú-Bihar Sídlo: Debrecín Oblasť jurisdikcie: župa Jász-Nagykun-Szolnok, župa Hajdú-Bihar, župa Szabolcs-Szatmár-Bereg Kontakt: Adresa: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. Telefónne číslo: 06-52-500-710, +36 52 500 745 E-mail: bekelteto@hbkik.hu Webová stránka: hbmbekeltetes.hu |
Zmierovacia rada Peštianskej župy Sídlo: Budapešť Oblasť jurisdikcie: Peštianska župa Kontakt: Adresa: 1055 Budapešť, Balassi Bálint u. 25. IV/2. Telefónne číslo: 06-1-792-7881 E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu Webová stránka: panaszrendezes.hu |
Postup zmierovacej rady pre osoby, ktoré nie sú považované za spotrebiteľov
Podľa zákona o ochrane spotrebiteľa je spotrebiteľ občianska organizácia, náboženská právnická osoba, bytové vlastníctvo, bytové družstvo konajúce na účely mimo svojho samostatného povolania a hospodárskej činnosti, ktoré nakupuje, objednáva, prijíma, používa, využíva tovar alebo je príjemcom obchodnej komunikácie alebo ponúk súvisiacich s tovarom a v kontexte konania zmierovacej rady sa považuje za spotrebiteľa.
Rozhodcovská rada je oprávnená overovať a skúmať existenciu spotrebiteľskej kvality. Pravidlá konania sa riadia pravidlami vydanými Rozhodcovskou radou.
Autorské práva
Podľa § 1 (1) zákona LXXVI z roku 1999 o autorských právach (ďalej len: zákon) sa webová stránka považuje za autorské dielo, takže všetky jej časti sú chránené autorským právom. Podľa § 16 (1) zákona je zakázané neoprávnené používanie grafických a softvérových riešení, počítačových programov na webovej stránke alebo používanie akejkoľvek aplikácie, pomocou ktorej je možné webovú stránku alebo jej časť upravovať. Akýkoľvek materiál z webovej stránky a jej databázy je možné prevziať len s písomným súhlasom vlastníka autorských práv s odkazom na webovú stránku a uvedením zdroja. Vlastník autorských práv: Temco Solution Kft
Ďalšie recenzie
Čiastočná neplatnosť, kódex správania
Ak je niektoré ustanovenie VOP právne neúplné alebo neplatné, zostávajúce ustanovenia zmluvy zostávajú v platnosti a namiesto neplatnej alebo nesprávnej časti sa použijú ustanovenia príslušných zákonov.
Predávajúci nemá kódex správania podľa zákona o zákaze nekalých obchodných praktík voči spotrebiteľom.
Informácie o podstatných vlastnostiach Tovaru
Informácie o základných vlastnostiach Tovaru dostupného na zakúpenie na webovej stránke poskytujeme v popisoch jednotlivých Tovarov.
Oprava chýb pri zadávaní údajov - Zodpovednosť za presnosť poskytnutých údajov
Počas procesu objednávania máte možnosť pred dokončením objednávky upraviť zadané údaje (kliknutím na tlačidlo späť v prehliadači sa otvorí predchádzajúca stránka, takže zadané údaje je možné opraviť, aj keď ste už prešli na ďalšiu stránku). Upozorňujeme, že je vašou zodpovednosťou zadať správne údaje, pretože Tovar bude fakturovaný a dodaný na základe vami poskytnutých údajov. Upozorňujeme, že nesprávne zadaná e-mailová adresa alebo nesprávne zadaný úložný priestor v poštovej schránke môže viesť k nedoručeniu potvrdenia a môže zabrániť uzavretiu zmluvy. Ak Kupujúci dokončil svoju objednávku a zistí chybu v poskytnutých údajoch, musí čo najskôr začať s úpravou svojej objednávky. Kupujúci môže Predávajúcemu oznámiť úpravu nesprávnej objednávky zaslaním listu z e-mailovej adresy uvedenej pri objednávke alebo telefonicky Predávajúcemu.
Používanie webovej stránky
Nákup nevyžaduje registráciu.
Výber produktu
Kliknutím na kategórie produktov na webovej stránke si môžete vybrať požadovanú produktovú skupinu a v rámci nej jednotlivé Tovary. Kliknutím na jednotlivý Tovar nájdete fotografiu, číslo položky, popis a cenu Tovaru. V prípade nákupu musíte zaplatiť cenu uvedenú na webovej stránke.
Pridať do košíka
Po výbere Produktu môžete kliknúť na tlačidlo „Pridať do košíka“ a do košíka pridať ľubovoľný počet Produktov bez toho, aby ste museli vykonať nákup alebo platbu, pretože vloženie Produktu do košíka nepredstavuje ponuku.
Odporúčame vám pridať Tovar do košíka, aj keď si nie ste istí, či chcete daný Tovar zakúpiť, pretože vám to umožní jedným kliknutím vidieť, aký Tovar ste si v danom okamihu vybrali, a môžete si ho zobraziť a porovnať na jednej obrazovke. Obsah Košíka je možné ľubovoľne upravovať až do ukončenia objednávky - až do stlačenia tlačidla „Dokončiť objednávku“ - a z košíka je možné odstrániť ľubovoľný Tovar, do košíka pridať nový Tovar alebo zmeniť požadované množstvo.
Ak pridáte vybraný produkt do košíka, zobrazí sa samostatné okno s textom „Produkt bol pridaný do košíka“. Ak si neželáte vybrať ďalšie produkty, kliknite na tlačidlo „Pokračovať do košíka“! Ak si chcete vybraný produkt znova zobraziť alebo pridať do košíka ďalší produkt, kliknite na tlačidlo „Späť na produkt“!
Zobraziť košík
Počas používania webovej stránky si môžete kedykoľvek skontrolovať obsah košíka kliknutím na ikonu „Zobraziť košík“ v hornej časti webovej stránky. Tu môžete z košíka odstrániť vybraný Tovar alebo zmeniť množstvo Tovaru. Po kliknutí na tlačidlo „Aktualizovať košík“ systém zobrazí informácie zodpovedajúce vami zmeneným údajom vrátane ceny Tovaru pridaného do košíka.
Ak si neželáte vybrať ďalší Tovar a pridať ho do košíka, môžete pokračovať v nákupe kliknutím na tlačidlo „Dokončiť objednávku“.
Zadajte údaje o zákazníkovi
Po stlačení tlačidla „Objednať“ sa zobrazí obsah košíka a celková kúpna cena, ktorú máte zaplatiť za nákup vami vybraného Tovaru. V políčku „Doručovacia služba“ musíte uviesť, či si želáte objednaný Tovar vyzdvihnúť osobne (osobný odber) alebo si vyžiadať doručenie. V prípade doručenia systém zobrazí poplatok za doručenie, ktorý ste povinní uhradiť pri zadávaní objednávky.
Do textového poľa „Údaje používateľa“ môžete zadať svoju e-mailovú adresu a do textového poľa „Fakturačné informácie“ svoje celé meno, adresu a telefónne číslo. Do textového poľa „Informácie o doprave“ systém automaticky uloží údaje zadané v sekcii „Fakturačné informácie“. Ak požadujete doručenie na inú adresu, zrušte začiarknutie. Do textového poľa „Poznámka“ môžete zadať ľubovoľné ďalšie informácie.
Prehľad objednávky
Po vyplnení vyššie uvedených textových polí môžete pokračovať v procese objednávania kliknutím na tlačidlo „Pokračovať na ďalší krok“ alebo môžete vymazať/opraviť doteraz zadané údaje a vrátiť sa k obsahu košíka kliknutím na tlačidlo „Zrušiť“. Po kliknutí na tlačidlo „Pokračovať na ďalší krok“ budete presmerovaní na stránku „Prehľad objednávky“. Tu uvidíte súhrn údajov, ktoré ste predtým zadali, vrátane obsahu košíka, používateľa, fakturačných a dodacích údajov a sumy, ktorú máte zaplatiť (tieto údaje tu nemôžete zmeniť, iba kliknutím na tlačidlo „Späť“).
Dokončenie objednávky (vytvorenie cenovej ponuky)
Ak ste spokojní s tým, že obsah nákupného košíka zodpovedá Tovaru, ktorý si želáte objednať, a že vaše údaje sú správne, môžete objednávku dokončiť kliknutím na tlačidlo „Platba“. Informácie uvedené na webovej stránke nepredstavujú ponuku na uzavretie zmluvy zo strany Predávajúceho. V prípade objednávok, na ktoré sa vzťahujú tieto VOP, ste považovaný za uchádzača o dražbu.
Stlačením tlačidla „Platba“ výslovne beriete na vedomie, že Vaša ponuka sa považuje za urobenú a že Vaše vyhlásenie – ak ho Predávajúci potvrdí v súlade s týmito VOP – zahŕňa platobnú povinnosť. Predávajúci je povinný Kupujúcemu bezodkladne elektronicky potvrdiť prijatie objednávky. Ak toto potvrdenie nedôjde Kupujúcemu v predpokladanej lehote, v závislosti od charakteru služby, počítanej od odoslania objednávky Kupujúceho, najneskôr však do 48 hodín, je Kupujúci oslobodený od ponuky alebo zmluvnej povinnosti.
Spracovanie objednávok, uzatvorenie zmluvy
Objednávku môžete kedykoľvek zadať. Predávajúci vám potvrdí ponuku e-mailom najneskôr do 48 hodín od jej odoslania. Zmluva je uzavretá v momente, keď vám bude potvrdenie odoslané predávajúcim k dispozícii vo vašom e-mailovom systéme.
Postup pre nevyzdvihnuté balíky
Ak Kupujúci neprevezme objednaný a dodaný Tovar a neoznámi Predávajúcemu svoj zámer odstúpiť od zmluvy do 14 dní bez udania dôvodu podľa zákona, poruší tým svoju zmluvu s Predávajúcim, podľa ktorej je povinný prevziať Tovar a tým prijať plnenie Predávajúceho. V takom prípade sa Predávajúci pokúsi o opätovné doručenie Tovaru, ak sa na tom s Kupujúcim dohodne, ale môže opätovné doručenie podmieniť zaplatením poplatku za doručenie. Ak je opätovné doručenie neúspešné alebo sa s Kupujúcim nedá dohodnúť z dôvodu odmietnutia spolupráce Kupujúceho, je Predávajúci oprávnený s Kupujúcim okamžite ukončiť zmluvu z dôvodu porušenia zmluvy a požadovať od Kupujúceho náhradu nákladov na neúspešné doručenie a vrátenie tovaru ako pokutu. Zmluvné strany sa dohodli, že ako spôsob komunikácie na ukončenie zmluvy budú používať e-mailovú adresu použitú Zákazníkom pri objednávaní a za deň oznámenia o ukončení zmluvy sa považuje deň, kedy bude list o ukončení k dispozícii v e-mailovom účte Zákazníka.
Spôsoby platby
Vyzdvihnutie
Ak chcete platiť za objednávku pri prevzatí balíka, vyberte si spôsob platby „Platba na dobierku“.
Platby cez Shopify
Internetový obchod ponúka možnosť platby prostredníctvom služby Shopify Payments.
Viac informácií o platbách v Shopify nájdete v angličtine tu .
Metódy výberu, poplatky za výber
Kuriérska služba GLS
Tovar bude doručený kuriérskou službou GLS.
Viac informácií nájdete tu: https://gls-group.eu/HU/hu/cimzetteknek-nyujtott-szolgaltatasok
Hrubý poplatok za tento spôsob doručenia je 4,5 EUR.
Platba pri doručení: +1,5 EUR
Termín dokončenia
V prípade Kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom, je Predávajúci povinný sprístupniť Tovar Kupujúcemu bezodkladne, najneskôr však do tridsiatich dní od uzavretia zmluvy, ak sa Zmluvné strany nedohodnú inak.
Na základe vyššie uvedeného je všeobecná dodacia lehota objednávky maximálne 30 dní od dátumu potvrdenia objednávky. Predávajúci poskytne informácie o akýchkoľvek dodacích lehotách, ktoré sa od tejto môžu líšiť (ale nie dlhšie ako 30 dní) pre každý spôsob doručenia.
V prípade omeškania Predávajúceho má Kupujúci právo podniknúť voči Predávajúcemu kroky v súlade so zákonom V z roku 2013 o Občianskom zákonníku.
Výhrada práv, doložka o vlastníctve
Ak ste si už predtým objednali Tovar a nedostali ste ho pri doručení (okrem prípadu, keď ste uplatnili svoje právo na odstúpenie od zmluvy), alebo bol Tovar vrátený Predávajúcemu s vyznačením, že si ho neprevzal, Predávajúci podmieňuje splnenie objednávky zálohovou úhradou kúpnej ceny a nákladov na doručenie. Predávajúci
môže pozastaviť dodanie Tovaru, kým nie je presvedčený, že úhrada ceny Tovaru bola úspešne vykonaná prostredníctvom elektronického platobného riešenia (vrátane prípadu, keď v prípade Tovaru plateného bankovým prevodom Kupujúci prevedie kúpnu cenu v mene svojho členského štátu a Predávajúci nedostane celú sumu kúpnej ceny a poplatku za doručenie z dôvodu prepočtu, bankových provízií a nákladov). Ak cena Tovaru nebola uhradená v plnej výške, Predávajúci môže vyzvať Kupujúceho na doplatenie kúpnej ceny.
Predaj do zahraničia – zákaz geografického blokovania
Predávajúci pri používaní webovej stránky nerozlišuje medzi zákazníkmi na území Maďarska a zákazníkmi mimo územia Európskej únie, t. j. neobmedzuje prístup zákazníkov na webovú stránku na základe ich štátnej príslušnosti, miesta bydliska alebo miesta sídla. Ak nie je v týchto VOP uvedené inak, Predávajúci zabezpečuje dodanie/prevzatie objednaného Tovaru na území Maďarska.
Jazykom komunikácie a nákupu je primárne maďarčina; Predávajúci nie je povinný komunikovať s Kupujúcim v jazyku členského štátu Kupujúceho.
Predávajúci nie je povinný dodržiavať žiadne mimozmluvné požiadavky, ako napríklad požiadavky na označovanie alebo špecifické odvetvie, stanovené vo vnútroštátnom práve členského štátu kupujúceho v súvislosti s príslušným Tovarom, ani informovať kupujúceho o takýchto požiadavkách.
Ak nie je uvedené inak, Predávajúci uplatňuje maďarskú DPH na všetok Tovar.
Za účelom dodania Tovaru poskytuje Predávajúci aj možnosti doručenia dostupné pre maďarských zákazníkov aj zákazníkom z iných krajín.
Ak môže kupujúci podľa VOP požiadať o doručenie Tovaru na územie Maďarska alebo na územie iného členského štátu Európskej únie, môže o to požiadať aj kupujúci mimo Maďarska ktorýmkoľvek zo spôsobov doručenia uvedených vo VOP.
Ak si kupujúci môže podľa VOP zvoliť osobný odber Tovaru od Predávajúceho, túto možnosť môžu využiť aj kupujúci, ktorí nie sú občanmi Maďarska.
V opačnom prípade môže kupujúci požiadať o odoslanie Tovaru do zahraničia na jeho vlastné náklady. Maďarskí kupujúci toto právo nemajú.
Predávajúci vybaví objednávku po zaplatení prepravného. Ak Kupujúci neuhradí Predávajúcemu prepravné alebo si nezabezpečí prepravu sám do vopred dohodnutého termínu, Predávajúci odstúpi od zmluvy a vráti Kupujúcemu predplatenú kúpnu cenu.
Informácie pre spotrebiteľov
Informácie o práve kupujúceho spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy
Podľa § 8:1 odseku 1 bodu 3 Občianskeho zákonníka sa za spotrebiteľa považuje iba fyzická osoba konajúca mimo rámca svojho povolania, samostatného zamestnania alebo podnikateľskej činnosti, takže právnické osoby nemôžu uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu!
Podľa § 20 vládneho nariadenia 45/2014 (II. 26.) má spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu. Spotrebiteľ môže uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy
a) V prípade zmluvy o kúpe tovaru
aa) Tovar,
ab) v prípade predaja viacerých Tovarov, ak sú jednotlivé Tovary dodané v rôznych časoch, posledný dodaný Tovar,
ac) v prípade tovaru pozostávajúceho z viacerých položiek alebo kusov, posledná dodaná položka alebo kus,
ad) ak má byť tovar dodávaný pravidelne v stanovenom období, prvá služba,
Spotrebiteľ alebo tretia strana iná ako dopravca určený spotrebiteľom môže toto právo uplatniť v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru .
Ustanovenia tejto doložky nemajú vplyv na právo spotrebiteľa uplatniť si právo na odstúpenie od zmluvy uvedené v tejto doložke v období medzi dňom uzavretia zmluvy a dňom prevzatia Tovaru.
Ak spotrebiteľ urobil návrh na uzavretie zmluvy, má právo odvolať návrh pred uzavretím zmluvy, čím sa zaniká záväznosť návrhu na uzavretie zmluvy.
Ak Predávajúci neinformoval spotrebiteľa o lehote a ďalších podmienkach na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy (najmä o tých, ktoré sú uvedené v § 22 nariadenia vlády) a o vzore vyhlásenia v prílohe 2, lehota na odstúpenie od zmluvy uvedená vyššie sa predlžuje o 12 mesiacov. Ak Predávajúci poskytol spotrebiteľovi informácie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy do 12 mesiacov od uplynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy, lehota na odstúpenie alebo výpoveď uplynie 14. dňom od poskytnutia tejto informácie.
Vládne nariadenie č. 45/2014 (II.26.) o podrobných pravidlách zmlúv medzi spotrebiteľmi a podnikmi nájdete tu .
Vyhlásenie o odstúpení od zmluvy, uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy alebo ukončenie zmluvy
Spotrebiteľ môže uplatniť svoje právo podľa § 20 vládneho nariadenia č. 45/2014 (II. 26.) prostredníctvom jasného vyhlásenia v tomto zmysle alebo použitím vzorového vyhlásenia, ktoré si možno stiahnuť z webovej stránky.
Platnosť vyhlásenia spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy
Právo na odstúpenie od zmluvy sa považuje za uplatnené v lehote, ak spotrebiteľ odošle svoje vyhlásenie v stanovenej lehote.
V prípade písomného odstúpenia alebo výpovede stačí zaslať vyhlásenie o odstúpení alebo výpovedi v stanovenej lehote.
Spotrebiteľ nesie dôkazné bremeno o tom, že uplatnil svoje právo na odstúpenie od zmluvy v súlade s týmto ustanovením.
Predávajúci je povinný potvrdiť odstúpenie od zmluvy spotrebiteľa na elektronickom nosiči dát pri jeho doručení.
Povinnosti predávajúceho v prípade odstúpenia od zmluvy spotrebiteľom
Povinnosť predávajúceho vrátiť peniaze
Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy v súlade s § 22 vládneho nariadenia 45/2014 (II. 26.), predávajúci vráti spotrebiteľovi celú sumu zaplatenú ako protihodnotu vrátane nákladov vynaložených na plnenie vrátane poplatku za doručenie najneskôr do štrnástich dní odo dňa, kedy sa spotrebiteľ o odstúpení od zmluvy dozvedel. Upozorňujeme, že toto ustanovenie sa nevzťahuje na dodatočné náklady vzniknuté výberom iného spôsobu dopravy ako najlacnejšieho štandardného spôsobu dopravy.
Spôsob vrátenia peňazí zo strany predávajúceho
V prípade odstúpenia od zmluvy alebo ukončenia zmluvy v súlade s § 22 vládneho nariadenia 45/2014 (II. 26.) vráti Predávajúci spotrebiteľovi dlžnú sumu rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri platbe. S výslovným súhlasom spotrebiteľa môže Predávajúci použiť na vrátenie peňazí iný spôsob platby, spotrebiteľovi však v tomto prípade nesmú byť účtované žiadne ďalšie poplatky. Predávajúci nezodpovedá za žiadne omeškanie spôsobené nesprávnym a/alebo nepresným číslom bankového účtu alebo poštovou adresou uvedenou Spotrebiteľom.
Dodatočné náklady
Ak si spotrebiteľ výslovne zvolí iný spôsob dopravy ako najlacnejší štandardný spôsob dopravy, Predávajúci nie je povinný uhradiť vzniknuté dodatočné náklady. V takom prípade sme povinní uhradiť náklady do výšky uvedených všeobecných sadzieb za dopravu.
Právo na zadržanie
Predávajúci môže zadržať sumu splatnú Spotrebiteľovi, kým Spotrebiteľ nevráti Tovar alebo nepreukáže nade vrátenie tovaru; podľa toho, čo nastane skôr. Nemôžeme prijať zásielky zaslané na dobierku alebo kuriérom.
V prípade odstúpenia alebo ukončenia povinností spotrebiteľa
Vrátenie tovaru
Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy v súlade s § 22 nariadenia vlády 45/2014 (II. 26.), je povinný Tovar bezodkladne, najneskôr však do štrnástich dní odo dňa oznámenia o odstúpení od zmluvy, vrátiť alebo ho odovzdať Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie Tovaru. Vrátenie sa považuje za vykonané v lehote, ak spotrebiteľ odošle Tovar pred uplynutím lehoty.
Znášanie priamych nákladov spojených s vrátením Tovaru
Spotrebiteľ znáša priame náklady na vrátenie Tovaru. Tovar musí byť vrátený na adresu Predávajúceho. Ak Predávajúci predáva Tovar aj v prevádzkových priestoroch a spotrebiteľ uplatní svoje právo na odstúpenie od zmluvy osobne v prevádzkových priestoroch prevádzkovateľa, je oprávnený súčasne vrátiť Tovar prevádzkovateľovi. Ak spotrebiteľ ukončí zmluvu o poskytovaní služieb uzavretú mimo prevádzkových priestorov alebo medzi vzdialenými stranami po začatí plnenia, je povinný zaplatiť prevádzkovateľovi poplatok úmerný poskytnutým službám do dňa oznámenia ukončenia zmluvy prevádzkovateľovi. Suma, ktorú má spotrebiteľ zaplatiť pomerne, sa určí na základe celkovej sumy protiplnenia dohodnutého v zmluve plus daň. Ak spotrebiteľ preukáže, že celková suma určená týmto spôsobom je nadmerná, pomerná suma sa vypočíta na základe trhovej hodnoty poskytnutých služieb do dňa ukončenia zmluvy. Upozorňujeme, že nemôžeme prijať Tovar vrátený na dobierku ani poštou.
Zodpovednosť spotrebiteľa za odpisy
Spotrebiteľ je zodpovedný za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru spôsobené jeho používaním, ktoré presahuje rámec nevyhnutný na určenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
Právo na odstúpenie od zmluvy nie je možné uplatniť v nasledujúcich prípadoch:
Predávajúci vás výslovne upozorňuje na skutočnosť, že svoje právo na odstúpenie od zmluvy nemôžete uplatniť v prípadoch uvedených v § 29 ods. 1 vládneho nariadenia č. 45/2014 (II.26.):
- po úplnom poskytnutí služby, ak však zmluva vytvára pre spotrebiteľa platobnú povinnosť, možno sa tejto výnimky dovolávať len vtedy, ak sa plnenie začalo s výslovným predchádzajúcim súhlasom spotrebiteľa a s jeho potvrdením, že stratí právo na odstúpenie od zmluvy hneď, ako podnik plne splní zmluvu;
- v súvislosti s Produktom alebo službou, ktorých cenu alebo poplatok nemôže ovplyvniť podnik na finančnom trhu a ktoré podliehajú možným výkyvom počas lehoty stanovenej na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy;
- v prípade neprefabrikovaného Tovaru, ktorý bol vyrobený podľa pokynov spotrebiteľa alebo na jeho výslovnú žiadosť, alebo v prípade Tovaru, ktorý bol jasne prispôsobený spotrebiteľovi;
- pokiaľ ide o tovar, ktorý podlieha skaze alebo má krátku trvanlivosť;
- v prípade Tovaru v uzavretom balení, ktorý nemožno vrátiť po otvorení po dodaní zo zdravotných alebo hygienických dôvodov (Dovoľujeme si upozorniť, že v prípade Tovaru v uzavretom balení, ktorý nemožno vrátiť po otvorení po dodaní zo zdravotných alebo hygienických dôvodov, bude mať použitie potrebné na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti Tovaru za následok stratu práva na odstúpenie od zmluvy.);
- v súvislosti s Tovarom, ktorý je svojou povahou po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným Tovarom;
- v prípade alkoholického nápoja, ktorého skutočná hodnota závisí od výkyvov trhu spôsobom, ktorý záväzok nemôže ovplyvniť, a ktorého cenu si strany dohodli pri uzatváraní kúpnej zmluvy, ale zmluva je splnená až po tridsiatom dni od uzatvorenia;
- v prípade obchodnej zmluvy, pri ktorej podnik navštívi spotrebiteľa na jeho výslovnú žiadosť, aby vykonal naliehavé opravy alebo údržbárske práce;
- v prípade predaja a kúpy zapečatených zvukových alebo obrazových nahrávok a kópií počítačového softvéru, ak spotrebiteľ otvoril obal po dodaní;
- pokiaľ ide o noviny, časopisy a periodiká, s výnimkou predplatných zmlúv;
- v prípade zmlúv uzavretých na verejnej dražbe;
- v prípade zmluvy o poskytovaní ubytovania, iného ako sú ubytovacie služby, doprava, prenájom automobilov, stravovacie služby alebo služby súvisiace s voľnočasovými aktivitami, ak bola v zmluve stanovená lehota alebo časový limit;
- v prípade digitálneho obsahu poskytovaného na nehmotnom nosiči, ak Predávajúci začal s plnením s výslovným predchádzajúcim súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ súčasne vyhlásil, že si je vedomý skutočnosti, že po začatí plnenia stratí právo na odstúpenie od zmluvy, a podnikateľ zaslal spotrebiteľovi potvrdenie.
Informácie o zárukách na výrobky, garanciách a ručeniach týkajúcich sa záruky zhody tovaru so zmluvou v súvislosti so spotrebiteľskými zmluvami
Táto časť informácií pre spotrebiteľov bola vypracovaná na základe povolenia podľa § 11 (5) vládneho nariadenia 45/2014 (II.26.) a s prihliadnutím na prílohu 3 k vládnemu nariadeniu 45/2014 (II.26.).
Informácie pre spotrebiteľov sa vzťahujú výlučne na kupujúcich, ktorí sa považujú za spotrebiteľov; pravidlá platné pre kupujúcich, ktorí sa nepovažujú za spotrebiteľov, sú uvedené v samostatnej kapitole.
Požiadavky na plnenie v súlade so zmluvou v prípade spotrebiteľskej zmluvy
Požiadavky na súlad so zmluvou vo všeobecnosti pre tovar predávaný na základe spotrebiteľskej zmluvy
Tovar a plnenie musia v čase plnenia spĺňať požiadavky stanovené vo vládnom nariadení 373/2021 (VI.30.).
Aby sa plnenie považovalo za súladné so zmluvou, musí tovar, ktorý je predmetom zmluvy
● musí zodpovedať popisu, množstvu, kvalite, typu a funkčnosti, kompatibilite, interoperabilite a ďalším charakteristikám uvedeným v zmluve
● musí byť vhodný na akýkoľvek účel určený spotrebiteľom, na ktorý spotrebiteľ upozornil predávajúceho najneskôr pri uzatváraní zmluvy a ktorý predávajúci akceptoval
● musí mať všetko príslušenstvo, používateľské príručky – vrátane pokynov na uvedenie do prevádzky, pokynov na inštaláciu a zákazníckej podpory – uvedené v zmluve a
● musí poskytnúť aktualizácie uvedené v zmluve.
Aby sa plnenie považovalo za súladné so zmluvou - ďalej - tovar, ktorý je predmetom zmluvy
● musí byť vhodný na účely predpísané zákonom, technickou normou alebo, ak technická norma neexistuje, platným kódexom správania pre rovnaký druh tovaru
● musí mať množstvo, kvalitu, výkon a ďalšie vlastnosti, ktoré môže Spotrebiteľ rozumne očakávať – najmä z hľadiska funkčnosti, kompatibility, dostupnosti, kontinuity a bezpečnosti – ktoré sú bežné pre Tovar rovnakého druhu, berúc do úvahy akékoľvek verejné vyhlásenie Predávajúceho, jeho zástupcu alebo inej osoby zapojenej do dodávateľského reťazca týkajúce sa špecifických vlastností Tovaru, najmä v reklame alebo na etikete
● musí mať príslušenstvo a pokyny, ktoré môže spotrebiteľ rozumne očakávať – vrátane balenia a pokynov na inštaláciu – a
● musí zodpovedať vlastnostiam a popisu Tovaru, ktorý spoločnosť pred uzavretím zmluvy predložila ako vzorku, model alebo ktorý bol sprístupnený ako skúšobná verzia.
Tovar nemusí byť v súlade s vyššie uvedeným verejným vyhlásením, ak Predávajúci preukáže, že
● Nevedel o verejnom vyhlásení a ani ho nemusel poznať
● verejné vyhlásenie bolo v čase uzavretia zmluvy riadne opravené, alebo
● verejné vyhlásenie nemohlo ovplyvniť rozhodnutie oprávnenej osoby uzavrieť zmluvu.
Osobitné požiadavky na súlad výkonu v prípade tovaru obsahujúceho digitálne prvky
V prípade tovaru obsahujúceho digitálne prvky musí Predávajúci zabezpečiť, aby bol spotrebiteľ informovaný o aktualizáciách digitálneho obsahu tovaru alebo digitálnej služby, ktorá s ním súvisí, a aby ich dostával, vrátane bezpečnostných aktualizácií, ktoré sú potrebné na zachovanie súladu tovaru so zmluvou.
Predávajúci je povinný sprístupniť aktualizáciu, ak kúpna zmluva
● stanovuje jednorazové dodanie digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, potom to môže spotrebiteľ rozumne očakávať s ohľadom na druh a účel tovaru a digitálnych prvkov, individuálne okolnosti a povahu zmluvy; alebo
● Ak digitálny obsah umožňuje nepretržité poskytovanie počas stanoveného obdobia, potom v prípade nepretržitého poskytovania nepresahujúceho dva roky musí byť poskytovaný počas dvoch rokov odo dňa dodania tovaru.
Ak spotrebiteľ nenainštaluje poskytnuté aktualizácie v primeranej lehote, Predávajúci nezodpovedá za žiadnu vadu tovaru, ak je výsledkom výlučne neinštalácie príslušnej aktualizácie, za predpokladu, že:
- Predávajúci informoval spotrebiteľa o dostupnosti aktualizácie a o dôsledkoch jej nenainštalovania spotrebiteľom; a
- Neinštalácia aktualizácie spotrebiteľom alebo nesprávna inštalácia aktualizácie spotrebiteľom nie je spôsobená nedostatkom v návode na inštaláciu poskytnutom predávajúcim.
Chybné plnenie nemožno preukázať, ak bol spotrebiteľ pri uzatváraní zmluvy výslovne informovaný o tom, že určitá vlastnosť tovaru sa líši od tu opísanej a spotrebiteľ tento rozdiel pri uzatváraní kúpnej zmluvy osobitne a výslovne akceptoval.
Požiadavky na plnenie zmluvy v prípade predaja digitálneho obsahu predávaného na základe spotrebiteľskej zmluvy
Predávajúci poskytne spotrebiteľovi digitálny obsah. Ak sa strany nedohodnú inak, Predávajúci poskytne spotrebiteľovi digitálny obsah bez zbytočného odkladu po uzavretí zmluvy v najnovšej verzii dostupnej v čase uzavretia zmluvy.
Služba sa považuje za poskytnutú, keď bol digitálny obsah alebo akékoľvek riešenie potrebné na prístup k nemu alebo vhodné na jeho stiahnutie doručené spotrebiteľovi alebo na fyzické alebo virtuálne zariadenie, ktoré si spotrebiteľ na tento účel vybral.
Predávajúci musí zabezpečiť, aby bol spotrebiteľ informovaný o aktualizáciách digitálneho obsahu vrátane bezpečnostných aktualizácií, ktoré sú potrebné na zachovanie súladu digitálneho obsahu alebo digitálnej služby so zmluvou, a aby ich dostával.
Ak zmluva stanovuje nepretržité dodávanie digitálneho obsahu počas stanoveného časového obdobia, musí byť súlad plnenia, pokiaľ ide o digitálny obsah, zabezpečený počas celej doby trvania zmluvy.
Ak spotrebiteľ nenainštaluje aktualizácie poskytnuté Predávajúcim v primeranej lehote, Predávajúci nezodpovedá za žiadne zlyhanie služby, ak je dôsledkom výlučne neinštalácie príslušnej aktualizácie, za predpokladu, že
● Predávajúci informoval spotrebiteľa o dostupnosti aktualizácie a o dôsledkoch jej nenainštalovania spotrebiteľom; a
● Neinštalácia aktualizácie spotrebiteľom alebo nesprávna inštalácia aktualizácie spotrebiteľom nie je spôsobená nedostatkom v návode na inštaláciu poskytnutom predávajúcim.
Chybné plnenie nemožno konštatovať, ak bol spotrebiteľ v čase uzavretia zmluvy výslovne informovaný o tom, že určitá vlastnosť digitálneho obsahu sa odchyľuje od požiadaviek uvedených v tomto dokumente, a ak spotrebiteľ túto odchýlku v čase uzavretia zmluvy samostatne a výslovne akceptoval.
Predávajúci sa považuje za chybne vykonaného, ak chyba služby digitálneho obsahu vyplýva z jej nesprávnej integrácie do digitálneho prostredia spotrebiteľa, za predpokladu, že:
● integráciu digitálneho obsahu vykonal Predávajúci alebo integráciu vykonal Predávajúci na zodpovednosť; alebo
● digitálny obsah musí integrovať spotrebiteľ a nesprávna integrácia bola spôsobená nedostatkami v pokynoch na integráciu poskytnutých predávajúcim.
Ak zmluva ustanovuje nepretržité poskytovanie digitálneho obsahu alebo digitálnej služby počas stanoveného časového obdobia, predávajúci zodpovedá za vadu digitálneho obsahu, ak sa vada vyskytne alebo sa stane zistiteľnou počas obdobia uvedeného v zmluve.
Ak zmluva upravuje jednorazové plnenie alebo sériu jednotlivých úkonov plnenia, predpokladá sa, pokiaľ sa nepreukáže opak, že vada, ktorú spotrebiteľ zistil do jedného roka odo dňa plnenia, existovala už v čase plnenia. Predávajúci však neplní vadne, ak preukáže, že digitálne prostredie spotrebiteľa nie je kompatibilné s technickými požiadavkami digitálneho obsahu alebo digitálnej služby a informoval o tom spotrebiteľa jasným a zrozumiteľným spôsobom pred uzavretím zmluvy.
Spotrebiteľ je povinný spolupracovať s Predávajúcim, aby Predávajúci mohol s využitím technicky dostupných prostriedkov a s čo najmenším zásahom zo strany spotrebiteľa overiť, či je chyba spôsobená jeho digitálnym prostredím. Ak si spotrebiteľ túto povinnosť spolupráce nesplní po tom, čo ho Predávajúci o tejto povinnosti jasným a zrozumiteľným spôsobom pred uzavretím zmluvy informoval, dôkazné bremeno nesie spotrebiteľ.
● vada zistená do jedného roka od plnenia už existovala v čase plnenia, alebo
● služba postihnutá vadou zistenou počas zmluvného obdobia nebola v súlade so zmluvou počas obdobia poskytovania služby podľa zmluvy.
Vadné plnenie zmluvy o predaji tovaru
Predávajúci plní vadne, ak vada tovaru vyplýva z nesprávnej montáže, za predpokladu, že:
a) uvedenie do prevádzky je súčasťou kúpnej zmluvy a bolo vykonané Predávajúcim alebo na jeho zodpovednosť; alebo
b) inštaláciu musel vykonať spotrebiteľ a nesprávna inštalácia je výsledkom nedostatkov v návode na inštaláciu poskytnutom Predávajúcim – alebo v prípade tovaru obsahujúceho digitálne prvky poskytovateľom digitálneho obsahu alebo digitálnej služby.
Ak podľa kúpnej zmluvy tovar uvedie do prevádzky Predávajúci alebo ak sa uvedenie do prevádzky uskutoční na zodpovednosť Predávajúceho, plnenie sa považuje za dokončené Predávajúcim okamihom ukončenia uvedenia do prevádzky.
Ak v prípade tovaru obsahujúceho digitálne prvky kúpna zmluva stanovuje nepretržité poskytovanie digitálneho obsahu alebo digitálnej služby počas stanoveného obdobia, predávajúci zodpovedá za vadu digitálneho obsahu tovaru, ak sa vada vyskytne alebo stane zjavnou do dvoch rokov od plnenia tovaru v prípade nepretržitého poskytovania s trvaním nepresahujúcim dva roky; alebo v prípade nepretržitého poskytovania s trvaním presahujúcim dva roky počas celého obdobia nepretržitého poskytovania.
Záruka
V akých prípadoch si môžete uplatniť svoje právo na záruku?
V prípade chybného plnenia zo strany Predávajúceho si môžete voči Predávajúcemu uplatniť reklamáciu v súlade s Občianskym zákonníkom a v prípade spotrebiteľskej zmluvy podľa Nariadenia vlády č. 373/2021 (VI.30.).
Aké práva máte na základe reklamácie?
Podľa vlastného uváženia môžete uplatniť nasledujúce záručné nároky:
Môžete požadovať opravu alebo výmenu, pokiaľ splnenie vami zvolenej reklamácie nie je nemožné alebo by pre predávajúceho znamenalo neprimerané dodatočné náklady v porovnaní so splnením vašej inej reklamácie. Ak ste nepožiadali o opravu alebo výmenu alebo ste nemohli požiadať, môžete požadovať primerané zníženie protihodnoty alebo – ako poslednú možnosť – môžete od zmluvy odstúpiť.
Môžete prejsť z vami zvoleného záručného práva na iné, ale náklady na zmenu znášate vy, pokiaľ to nebolo opodstatnené alebo Predávajúci neuviedol dôvod.
V prípade spotrebiteľskej zmluvy sa predpokladá, kým sa nepreukáže opak, že vada objavená do jedného roka odo dňa dodania tovaru a tovaru obsahujúceho digitálne prvky existovala už v čase dodania tovaru, pokiaľ táto domnienka nie je nezlučiteľná s povahou tovaru alebo s povahou vady.
Predávajúci môže odmietnuť uviesť tovar do súladu so zmluvou, ak oprava alebo výmena nie je možná alebo ak by to pre Predávajúceho viedlo k neprimeraným dodatočným nákladom, berúc do úvahy všetky okolnosti vrátane hodnoty Tovaru v bezchybnom stave a závažnosti porušenia zmluvy.
Spotrebiteľ má tiež právo - v závislosti od závažnosti porušenia zmluvy - požadovať pomerné zníženie protihodnoty alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak
● Predávajúci nevykonal opravu alebo výmenu, alebo ju vykonal, ale nesplnil úplne alebo čiastočne nasledujúce podmienky
○ Predávajúci je povinný zabezpečiť vrátenie vymeneného tovaru na vlastné náklady.
○ ak oprava alebo výmena vyžaduje odstránenie tovaru, ktorý bol v súlade s povahou a účelom tovaru uvedený do prevádzky predtým, ako sa vada prejavila, povinnosť opravy alebo výmeny zahŕňa odstránenie tovaru, ktorý nie je v súlade so zmluvou, a inštaláciu náhradného alebo opraveného tovaru alebo znášanie nákladov na odstránenie alebo inštaláciu.
● Predávajúci odmietol uviesť tovar do súladu so zmluvou
● k opakovanému neplneniu zmluvy došlo napriek snahe predávajúceho zabezpečiť súlad tovaru so zmluvou
● vada plnenia je takej závažnej, že odôvodňuje okamžité zníženie ceny alebo okamžité ukončenie kúpnej zmluvy, alebo
● Predávajúci sa nezaviazal uviesť tovar do súladu so zmluvou alebo je z okolností zrejmé, že podnikateľ neuvedie tovar do súladu so zmluvou v primeranej lehote alebo bez toho, aby to spôsobilo spotrebiteľovi značnú ujmu.
Ak spotrebiteľ chce odstúpiť od kúpnej zmluvy s odvolaním sa na chybné plnenie, preukáže predávajúci, že vada je nepodstatná.
Spotrebiteľ je oprávnený zadržať zostávajúcu časť kúpnej ceny, čiastočne alebo úplne, v závislosti od závažnosti porušenia zmluvy, až kým Predávajúci nesplní svoje povinnosti týkajúce sa súladu plnenia a chybného plnenia.
Všeobecné pravidlo je, že:
● Predávajúci je povinný zabezpečiť vrátenie vymeneného tovaru na vlastné náklady.
● ak oprava alebo výmena vyžaduje odstránenie tovaru, ktorý bol v súlade s povahou a účelom tovaru uvedený do prevádzky predtým, ako sa vada prejavila, povinnosť opravy alebo výmeny zahŕňa odstránenie tovaru, ktorý nie je v súlade so zmluvou, a inštaláciu náhradného alebo opraveného tovaru alebo znášanie nákladov na odstránenie alebo inštaláciu.
Primeraná lehota na opravu alebo výmenu Tovaru sa počíta od okamihu, keď Spotrebiteľ oznámil Spoločnosti vadu.
Spotrebiteľ musí dať Tovar k dispozícii podniku na opravu alebo výmenu.
Zníženie protihodnoty je primerané, ak jej výška sa rovná rozdielu medzi hodnotou, ktorá má byť Spotrebiteľovi zaplatená v prípade plnenia v súlade so zmluvou, a hodnotou tovaru, ktorý Spotrebiteľ skutočne prijal.
Právo Spotrebiteľa na odstúpenie od kúpnej zmluvy v rámci záruky môže byť uplatnené právnym vyhlásením adresovaným Predávajúcemu, v ktorom vyjadruje rozhodnutie o odstúpení.
Ak sa chybné plnenie týka len určitej časti tovaru dodaného na základe kúpnej zmluvy a sú splnené podmienky pre uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy, môže Spotrebiteľ odstúpiť od kúpnej zmluvy len vo vzťahu k chybnému tovaru, ale môže ju odstúpiť aj vo vzťahu k akémukoľvek inému tovaru, ktorý s ním nadobudol, ak nemožno od Spotrebiteľa dôvodne očakávať, že si ponechá len tovar, ktorý zodpovedá zmluve.
Ak Spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy úplne alebo čiastočne, čo sa týka tovaru dodaného na základe kúpnej zmluvy,
● Spotrebiteľ musí vrátiť dotknutý tovar Predávajúcemu na náklady Predávajúceho a
● Predávajúci je povinný bezodkladne vrátiť Spotrebiteľovi kúpnu cenu zaplatenú za príslušný tovar, hneď ako dostane tovar alebo doklad o vrátení tovaru.
Predávajúci je povinný zaznamenať reklamáciu nahlásenú spotrebiteľom a musí spotrebiteľovi bezodkladne a overiteľným spôsobom poskytnúť jej kópiu.
Ak Predávajúca spoločnosť nie je schopná po oznámení uviesť, či je možné reklamáciu spotrebiteľa splniť, je povinná do piatich pracovných dní preukázateľným spôsobom oznámiť spotrebiteľovi svoje stanovisko – v prípade zamietnutia reklamácie dôvod zamietnutia a možnosť kontaktovať zmierovací orgán.
Predávajúci sa bude snažiť vykonať opravu alebo výmenu najneskôr do pätnástich dní. Ak trvanie opravy alebo výmeny presiahne pätnásť dní, Predávajúci informuje spotrebiteľa o predpokladanej dobe trvania opravy alebo výmeny.
V akej lehote si môžete uplatniť reklamáciu?
Ste povinný nahlásiť vadu ihneď po jej zistení. Vada nahlásená do dvoch mesiacov od jej zistenia sa považuje za vadu nahlásenú bezodkladne. Upozorňujeme však, že po uplynutí dvojročnej premlčacej lehoty od plnenia zmluvy už nemôžete uplatňovať svoje záručné práva.
Časť doby opravy, počas ktorej Kupujúci nemôže Tovar používať podľa určenia, sa do premlčacej doby nezapočítava.
Premlčacia doba pre reklamácie na časť Tovaru dotknutú výmenou alebo opravou začína plynúť odznova. Toto pravidlo platí aj v prípade, ak v dôsledku opravy vznikne nová vada.
Voči komu môžete uplatniť svoju záručnú reklamáciu?
Svoju záručnú reklamáciu môžete uplatniť u Predávajúceho.
Aké ďalšie podmienky existujú pre uplatnenie vašich záručných práv?
Do jedného roka od dátumu dodania nie je žiadna iná podmienka pre uplatnenie reklamácie okrem oznámenia vady, ak preukážete, že tovar poskytol predávajúci. Po uplynutí jedného roka od dátumu dodania ste však povinný preukázať, že vada, ktorú ste zistili, existovala už v čase dodania.
Osobitné pravidlá pre reklamácie v prípade poskytovania digitálneho obsahu
Spotrebiteľ má tiež právo požadovať primerané zníženie protihodnoty v súlade so závažnosťou porušenia zmluvy alebo ukončiť zmluvu o poskytovaní digitálneho obsahu, ak:
- oprava alebo výmena nie je možná alebo by pre Predávajúceho viedla k neprimeraným dodatočným nákladom;
- v prípade uplatnenia práva na opravu alebo výmenu tovaru predávajúci bezplatne neuvedie tovar do súladu so zmluvou v primeranej lehote po tom, čo ho spotrebiteľ informoval o chybe, bez toho, aby mu to spôsobilo značné ťažkosti, berúc do úvahy povahu a účel digitálneho obsahu alebo digitálnej služby;
- dochádzalo k opakovanému neplneniu zmluvy napriek snahe spoločnosti zabezpečiť, aby tovar zodpovedal zmluve;
- vada plnenia je takej závažnej, že odôvodňuje okamžité zníženie ceny alebo okamžité ukončenie zmluvy; alebo
- Predávajúci sa nezaviazal uviesť službu do súladu so zmluvou alebo je z okolností zrejmé, že podnikateľ neuvedie službu do súladu so zmluvou v primeranej lehote alebo bez toho, aby spotrebiteľovi vznikla značná ujma.
V prípade uplatnenia práva na opravu alebo výmenu tovaru predávajúci – bez toho, aby spotrebiteľovi spôsobil značné ťažkosti, berúc do úvahy povahu a účel digitálneho obsahu alebo digitálnej služby – bezplatne uvedie plnenie do súladu so zmluvou v primeranej lehote odo dňa oznámenia vady spotrebiteľom.
V prípade uplatnenia práva na opravu alebo výmenu tovaru si Predávajúci môže zvoliť spôsob uvedenia digitálneho obsahu do súladu so zmluvou v závislosti od technických vlastností digitálneho obsahu.
Zníženie protihodnoty je primerané, ak sa jej výška rovná rozdielu medzi hodnotou skutočne poskytnutej služby spotrebiteľovi a hodnotou služby, ktorá má spotrebiteľovi nárok v prípade plnenia v súlade so zmluvou.
Ak zmluva ustanovuje nepretržité poskytovanie služieb počas stanoveného obdobia, pomerné zníženie protihodnoty sa uplatní na obdobie, počas ktorého služba nebola v súlade so zmluvou.
Ak si spotrebiteľ želá odstúpiť od zmluvy s odvolaním sa na chybné plnenie, predávajúci je povinný preukázať, že vada je nepodstatná.
Ak Predávajúci poskytne digitálny obsah alebo sa zaviaže tak urobiť a spotrebiteľ poskytne Predávajúcemu iba osobné údaje alebo sa zaviaže poskytnúť takéto údaje, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj v prípade nepodstatnej vady, nemôže však požadovať primerané zníženie protihodnoty.
Právo spotrebiteľa na ukončenie zmluvy v rámci záruky môže byť uplatnené prostredníctvom právneho vyhlásenia adresovaného predávajúcemu, v ktorom vyjadruje rozhodnutie o ukončení zmluvy.
Ak Predávajúci neplní svoju povinnosť, spotrebiteľ je povinný vyzvať Predávajúceho, aby splnil svoju povinnosť. Ak aj napriek výzve spotrebiteľa Predávajúci neposkytne alebo nedodá digitálny obsah bezodkladne alebo v dodatočnej lehote dohodnutej stranami, spotrebiteľ môže od zmluvy odstúpiť.
Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy bez toho, aby od Predávajúceho požadoval plnenie, ak:
● Predávajúci sa nezaviazal poskytnúť digitálny obsah alebo je z okolností zrejmé, že digitálny obsah neposkytne; alebo
● z dohody strán alebo z okolností uzavretia zmluvy je zrejmé, že je nevyhnutné, aby spotrebiteľ splnil zmluvu v určený deň, a predávajúci tak neurobí.
V prípade ukončenia zmluvy je Predávajúci povinný vrátiť spotrebiteľovi celú sumu zaplatenú ako protihodnotu.
Ak však bolo plnenie v súlade so zmluvou počas stanoveného obdobia pred ukončením zmluvy, protihodnota splatná za toto obdobie sa nevracia. V druhom prípade sa vráti časť protihodnoty, ktorá sa vzťahuje na obdobie nesúladu plnenia, ako aj protihodnota zaplatená vopred spotrebiteľom, ktorá by bola splatná za zostávajúce obdobie trvania zmluvy, ak by zmluva nebola ukončená.
Ak má spotrebiteľ nárok na pomerné zníženie protihodnoty alebo na odstúpenie od zmluvy, predávajúci splní svoju povinnosť vrátenia peňazí ihneď, najneskôr však do štrnástich dní odo dňa, keď sa o uplatnení tohto práva dozvedel.
Prevádzkovateľ vráti spotrebiteľovi dlžnú sumu rovnakým spôsobom, aký použil pri platbe. S výslovným súhlasom spotrebiteľa môže predávajúci použiť na vrátenie platby iný spôsob platby, spotrebiteľovi však v tomto prípade nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
Náklady spojené s vrátením peňazí hradí Predávajúci.
V prípade ukončenia zmluvy môže Predávajúci zabrániť spotrebiteľovi v ďalšom používaní digitálneho obsahu, najmä zneprístupnením digitálneho obsahu alebo digitálnej služby spotrebiteľovi alebo deaktiváciou používateľského účtu spotrebiteľa.
V prípade ukončenia zmluvy je spotrebiteľ povinný zdržať sa používania digitálneho obsahu a jeho sprístupňovania tretím stranám.
Ak bol digitálny obsah poskytnutý na fyzickom nosiči dát, spotrebiteľ je povinný na žiadosť doručenú Predávajúcemu do štrnástich dní odo dňa, keď sa o ukončení zmluvy dozvedel, bezodkladne vrátiť fyzický nosič dát na náklady Predávajúceho.
Spotrebiteľ je povinný zaplatiť poplatok za používanie digitálneho obsahu za obdobie pred ukončením zmluvy, ktorý je úmerný službe poskytnutej v súlade so zmluvou.
Záruka na produkt
V akých prípadoch si môžete uplatniť svoje práva zo záruky na produkt?
V prípade vady hnuteľnej veci (Tovaru) môžete podľa vlastného výberu uplatniť reklamáciu alebo reklamáciu na výrobok v súlade s pravidlami Občianskeho zákonníka.
Aké práva máte na základe reklamácie v rámci záruky na produkt?
Ako reklamáciu v rámci záruky na výrobok môžete požadovať opravu alebo výmenu chybného Tovaru.
V ktorých prípadoch sa výrobok považuje za chybný?
Tovar je chybný, ak nespĺňa požiadavky na kvalitu platné v čase jeho vydania alebo ak nemá vlastnosti uvedené v popise poskytnutom výrobcom.
V akej lehote si môžete uplatniť reklamáciu na produkt?
Reklamáciu zo záruky na výrobok môžete uplatniť do dvoch rokov od dátumu, kedy výrobca uviedol výrobok na trh. Po uplynutí tejto doby toto právo stratíte.
Voči komu si môžete uplatniť záruku na produkt?
Svoje záručné práva na výrobok môžete uplatniť voči výrobcovi alebo distribútorovi výrobku (ďalej spoločne len: výrobca).
Aké je pravidlo dokazovania pri uplatnení reklamácie zo záruky na výrobok?
V prípade uplatnenia záruky na výrobok musíte preukázať, že chyba výrobku existovala v čase, keď ho výrobca uviedol na trh.
V ktorých prípadoch je výrobca oslobodený od záručnej povinnosti voči svojmu výrobku?
Výrobca je oslobodený od svojej záručnej povinnosti na výrobok, ak dokáže, že:
● Tovar nebol vyrobený alebo uvedený na trh v rámci jeho obchodnej činnosti, alebo
● chyba nebola v čase uvedenia na trh zistiteľná podľa súčasného stavu vedy a techniky, alebo
● vada Tovaru vyplýva z uplatnenia zákona alebo záväzného úradného predpisu.
Výrobca musí preukázať iba jeden dôvod na oslobodenie.
Upozorňujeme, že na tú istú chybu môžete súčasne uplatniť reklamáciu voči spoločnosti a reklamáciu na produkt voči výrobcovi. Ak je vaša reklamácia na produkt úspešná, môžete si uplatniť reklamáciu voči výrobcovi iba na vymenený produkt alebo na časť produktu, ktorá bola ovplyvnená opravou.
Záruka
Predávajúci nepredáva výrobky, na ktoré sa vzťahuje záruka, a na výrobky, ktoré predáva, sa nevzťahuje vládne nariadenie 151/2003 (IX.22.) o povinnej záruke na určitý tovar dlhodobej spotreby.
Informácie o zárukách na výrobky a zárukách na vec týkajúce sa záruky zhody tovaru so zmluvou pre kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľmi
Všeobecné pravidlá pre záručné práva
Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom, môže podľa vlastného uváženia uplatniť nasledujúce reklamácie:
Môžete požadovať opravu alebo výmenu, pokiaľ splnenie reklamácie, ktorú ste si z týchto možností vybrali, nie je nemožné alebo by pre Predávajúceho znamenalo neprimerané dodatočné náklady v porovnaní so splnením Vašej inej reklamácie. Ak ste nepožiadali alebo nemohli požiadať o opravu alebo výmenu, môžete požadovať primerané zníženie protihodnoty alebo Kupujúci môže vadu opraviť na náklady Predávajúceho alebo ju nechať opraviť niekým iným, alebo - ako poslednú možnosť - môže odstúpiť od zmluvy.
Môžete prejsť z vami zvoleného záručného práva na iné, ale náklady na zmenu znášate vy, pokiaľ to nebolo opodstatnené alebo Predávajúci neuviedol dôvod.
V prípade kupujúcich, ktorí nie sú spotrebiteľmi, je záručná doba 1 rok, ktorá začína plynúť dňom plnenia (prevodu).
Záruka a garancia produktu
Záruka na produkt a povinná záruka sa vzťahujú len na kupujúcich, ktorí sa považujú za spotrebiteľov.
Ak výrobca poskytuje na Tovar záruku výrobcu, ktorá sa vzťahuje aj na zákazníkov, ktorí nie sú spotrebiteľmi, je možné ju uplatniť priamo u výrobcu.
Osobitné pravidlá pre mikropodniky, malé a stredné podniky
Ustanovenia tohto paragrafu sa vzťahujú výlučne na mikropodniky, malé a stredné podniky (ďalej len „MSP“), ktoré konajú mimo rámca svojho povolania, samostatného zamestnania alebo podnikateľskej činnosti, ako sú vymedzené v zákone o malých a stredných podnikoch a podpore ich rozvoja .
Záruka pre malé a stredné podniky
V akej lehote si môžete uplatniť reklamáciu?
Ste povinný nahlásiť vadu ihneď po jej zistení. Vada nahlásená do dvoch mesiacov od jej zistenia sa považuje za vadu nahlásenú bezodkladne. Upozorňujeme však, že po uplynutí dvojročnej premlčacej lehoty od plnenia zmluvy už nemôžete uplatňovať svoje záručné práva.
Voči komu môžete uplatniť svoju záručnú reklamáciu?
Svoju záručnú reklamáciu môžete uplatniť voči Predávajúcemu.
Aké práva máte na základe reklamácie?
Podľa vlastného uváženia môžete uplatniť nasledujúce záručné nároky:
Môžete požadovať opravu alebo výmenu, pokiaľ splnenie vami zvolenej reklamácie nie je nemožné alebo by pre predávajúceho znamenalo neprimerané dodatočné náklady v porovnaní so splnením vašej inej reklamácie. Ak ste nepožiadali o opravu alebo výmenu alebo ste nemohli požiadať, môžete požadovať primerané zníženie protihodnoty alebo – ako poslednú možnosť – môžete od zmluvy odstúpiť.
Do 6 mesiacov od dodania tovaru nie je žiadna iná podmienka na uplatnenie reklamácie okrem oznámenia vady, ak preukážete, že tovar poskytol predávajúci. Po 6 mesiacoch od dodania ste však povinný preukázať, že vada, ktorú ste zistili, existovala už v čase dodania.
Záruka na produkt pre malé a stredné podniky
V akých prípadoch si môžete uplatniť svoje práva zo záruky na produkt?
V prípade vady hnuteľnej veci (Tovaru) môžete podľa vlastného výberu uplatniť reklamáciu alebo reklamáciu na výrobok v súlade s pravidlami Občianskeho zákonníka.
Aké práva máte na základe reklamácie v rámci záruky na produkt?
Ako reklamáciu v rámci záruky na výrobok môžete požadovať opravu alebo výmenu chybného Tovaru.
V akej lehote si môžete uplatniť reklamáciu na produkt?
Reklamáciu zo záruky na výrobok môžete uplatniť do dvoch rokov od dátumu, kedy výrobca uviedol výrobok na trh. Po uplynutí tejto doby toto právo stratíte.
Voči komu si môžete uplatniť záruku na produkt?
Svoje záručné práva na výrobok môžete uplatniť voči výrobcovi alebo distribútorovi výrobku (ďalej spoločne len: výrobca).
V ktorých prípadoch je výrobca oslobodený od záručnej povinnosti voči svojmu výrobku?
Výrobca je oslobodený od svojej záručnej povinnosti na výrobok, ak dokáže, že:
● Tovar nebol vyrobený alebo uvedený na trh v rámci jeho obchodnej činnosti, alebo
● chyba nebola v čase uvedenia na trh zistiteľná podľa súčasného stavu vedy a techniky, alebo
● vada Tovaru vyplýva z uplatnenia zákona alebo záväzného úradného predpisu.
Výrobca musí preukázať iba jeden dôvod na oslobodenie.